Op naar de toekomst

Een eigen bedrijf? Gewoon doen. Maar met de nodige zorg en aandacht aan bepaalde punten. Nadat deze beslissing gevallen is, komt er namelijk heel wat op de ondernemer af. Het ondernemingsplan. Financieringsaanvragen (indien nodig). De fiscus. Inrichting en opzetten van administratie.

Welke rechtsvorm is het beste? Hoe regelt worden de zaken intern geregeld? Moet een starter een pand huren of kopen? Hoe ziet de marketing er uit? Wel of niet met personeel aan de slag? Een bedrijf beginnen is meestal niet “zo gezegd, zo gedaan”. Zeker in de beginperiode zijn er meer vragen dan antwoorden.

Hart van een bedrijf: de administratie

We weten heel goed uit honderden dan wel duidezenden verschillende ervaringen dat het voor startende ondernemers ontzettend belangrijk is om een aantal zaken al in het eerste stadium geregeld te hebben. Dit betreft vanzelfsprekend veelal de administratie en alle zaken die daarmee samenhangen. Het is niet erg als men niet op de hoogte is van alle regels, normen, "do's & don't" met betrekking tot administratie en boekhouding. Laat staan de soms ingewikkelde en steeds veranderende fiscale wetgeving. Het is wél erg als men er niets aan doet. De kunst is dan daarom juist alles op tijd te doen. Schroom niet in dit geval om meteen te handelen en denk tevens niet; “Dat komt later wel! Nu eerst even meer aan verkoop en relatiemanagement doen”. Het is heel erg begrijpelijk voor een starter (ueberhaupt een ondernemer) zich met zijn core business bezig te houden. U kunt ons inschakelen om te bespreken wat wij voor u kunnen betekenen bij het maken van weloverwogen beslissingen en wat er sowieso geregeld moet worden.

Onze ondersteunende en adviserende rol hierin beslaat diverse facetten bij het zorgvuldig en doordacht starten van een bedrijf. Een voorbeeld is het fundament van elke onderneming: de juiste keuze van de rechtsvorm. Maar wij dan ook mee over de inrichting van de administratie. Daarbij wordt gelet welk administratief systeem bij de onderneming én bij de ondernemer gaat passen. Eén van de voornaamste zorgenkindjes van vele bedrijven is het ‘debiteurenbeheer’. Het opzetten van een administratie is voor de meeste starters niet ingewikkeld, maar het verdiend wel degelijk de professionele aandacht om vooraf goed en weloverwogen na te denken en van begin af aan daadkrachtig te handelen. Ook in verband met eventuele groeimogelijkheden.

Advies en Ondernemingsplan

Een bedrijf staat of valt met een gedegen plan. De groeimogelijkheden worden realiteit met een realistische logboek, "een ondernemingsplan". Onze begeleiding hierin is snel, eenvoudig én efficient! U legt al uw wensen, ideeën en plannen allereerst vast in een ondernemingsplan. Dat spreken wij graag met u door. Samen met u zetten we de puntjes op de i. Sterker nog: wij kunnen zelfs samen met u een ondernemingsplan opstellen, inclusief een financieringsplan voor de bank. Wilt u dat we meegaan naar de bespreking van dit financiële plan? Ook dat is mogelijk. Net als het shoppen bij diverse financiële instellingen op zoek naar de financiering die het beste bij u past.

Vraag nu een offerte aan.

Welke ondernemingsvorm is voor u het meest geschikt? Hoe past dit op uw financiële situatie en met welke risico’s moet u rekening houden? Met de kennis van Maxol op fiscaal, financieel en juridisch gebied zijn wij in staat om voor u de meest passende oplossing te vinden. Bovendien hebben wij door de jaren heen heel wat startende ondernemers op weg geholpen. Ook die ervaring delen we graag met u.